Coronavirus en thuiswerken: Hoe kunnen wij helpen?

In Nederland loopt het aantal besmettingen met het coronavirus nog steeds op. Voor zowel werknemer als werkgever brengt dit de nodige vragen met zich mee.  Om het coronavirus in te dammen nemen veel organisaties maatregelen. Veel bedrijven nemen geen risico en vragen hun medewerkers om thuis te werken. Maar met half Nederland thuis aan het werk, hoe zorg je ervoor dat alles doorloopt? Hoe overleg je met collega’s en hoe ga je om met vertrouwelijke informatie en de veiligheid van je netwerk?

In dit artikel vertellen we wat je vanuit huis kunt doen, zodat je zo productief mogelijk bent en in contact blijft met je collega’s.

Zorg voor een veilige en up-to-date werkplek vanuit huis

Cybercriminelen sturen veel spammails over het coronavirus. Sommige van die mails, zogenaamd namens directies verstuurd, linken naar een ‘intranet’ bedoeld voor thuiswerken tijdens de coronacrisis. Ook in deze tijd maken Cybercriminelen misbruik van de situatie. Dus zorg dat alle software bijgewerkt is, zorg voor een juiste en up-to-date virusscanner en maak middels een beveiligde VPN verbinding met het netwerk van kantoor.

Altijd en overal toegang met SharePoint
Werken vanuit huis zodat het voelt als op kantoor, met Office 365 is dit mogelijk. Je hebt altijd en overal toegang tot je e-mail en bestanden. Hierdoor ben je ook vanuit huis productief. SharePoint is het intranet van je bedrijf. Hier vind en deel je bestanden, gegevens, nieuws en bronnen. Zo ben je altijd op de hoogte.

Blijf in contact met collega’s via Teams
Met Microsoft Teams heb je altijd contact met je collega’s via de chatfunctie. Daarbij hoef je geen vergadering te missen en kun je online mee vergaderen. Voeg een teams vergadering toe aan de bestaande afspraak. Deel je scherm of deel snel en makkelijk bestanden met je collega’s. Ook biedt Teams de mogelijkheid om samen te werken in bestanden. Handig, zo heb je geen last van verschillende versies van een document.

Meer informatie
Heeft u nog vragen, neem dan direct contact met ons op, via telefoonnummer; 0524-522252. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur. Of stuur uw vraag/opmerking via de mail op info@i-beheer.nl


Volledig in de cloud: Telefonie, data en applicaties.

ACI Verzekeringen heeft recentelijk de overstap naar de cloud omgeving van I-Beheer gemaakt. Ook hebben ze gekozen voor de voip oplossing van I-Beheer wat een besparing van circa 40% kan opleveren.

Groot voordeel van werken in de cloud is dat er geen grote investeringen op locatie noodzakelijk waren; de bestaande hardware kon deels opnieuw in worden gezet. Een ander pluspunt is dat ACI op deze manier hun ICT-kosten per maand inzichtelijk hebben en dus beter beheersbaar.

De uitvoering en samenwerking in dit project ervaren wij als zeer prettig en wij zijn blij dat ACI deze stap heeft genomen.

I-Beheer voorziet RAAP van glasvezel.

RAAP Archeologisch adviesbureau heeft ruim 100 medewerkers verspreid over 5 vestigingen. Ze richt zich op alle facetten van de archeologische monumentenzorg.

De behoefte van het adviesbureau is een betrouwbare en snelle internetvoorziening die, behalve de voorziening van internet, ook de onderlinge koppeling van vestigingen mogelijk maakt. De behoefte wordt ingevuld middels glasvezelverbindingen van I-Beheer. Deze oplossing waarborgt veiligheid door het versturen van gegevens en data tussen de vestigingen via meerdere firewalls.

Dankzij de glasvezeloplossing van I-Beheer wordt het adviesbureau voorzien van een snelle internet voorziening die naast snelheid, continuïteit en veiligheid ook de koppeling van de locaties waarborgt.

Complete netwerkvernieuwing

ACI Verzekeringen heeft recentelijk de overstap naar de cloud omgeving van I-Beheer gemaakt. Ook hebben ze gekozen voor de voip oplossing van I-Beheer wat een besparing van circa 40% kan opleveren.

Groot voordeel van werken in de cloud is dat er geen grote investeringen op locatie noodzakelijk waren; de bestaande hardware kon deels opnieuw in worden gezet. Een ander pluspunt is dat ACI op deze manier hun ICT-kosten per maand inzichtelijk hebben en dus beter beheersbaar.

De uitvoering en samenwerking in dit project ervaren wij als zeer prettig en wij zijn blij dat ACI deze stap heeft genomen.


Wij adviseren, installeren en beheren ICT oplossingen op maat.

De continuïteit van de IT systemen is essentieel voor de bedrijfsvoering van onze klanten. Daar zorgen wij graag voor.

Neem contact met ons op