Nieuws

Wereldwijde cyberaanval

cyberaanval

Meerdere organisaties over de hele wereld zijn vrijdag getroffen door een cyberaanval. Er zijn berichten over computers die gegijzeld worden door zogenoemde ransomware uit meer dan zeventig landen waaronder de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, China, Rusland, Spanje en Italië. Ook in Nederland wordt gewaarschuwd voor het virus.

’Updates Microsoft direct installeren’

De software richt zich vooral op bedrijfsnetwerken en meer specifiek op een lek in het SMB-protocol. Het advies is dan ook om de updates van Microsoft, waarmee het lek wordt gedicht, direct te installeren. Kijk ook uit met het openen van e-mails van onbekende herkomst.

Er is overigens een beveiligingsupdate van Microsoft, waarmee het lek wordt gedicht. Er zijn echter organisaties die de update nog niet hebben geïnstalleerd.

Wat kunt u doen?

  • Voer direct Windows updates uit op uw systeem.
  • Ontvangt u een email die u niet vertrouwt? Open deze dan NIET!
  • Heeft u hulp nodig, neem dan contact met ons op.

Aanbieding van de maand mei | 10% korting op ons Draytek assortiment

draytek

De hele maand mei ontvangt u 10% korting op ons gehele Draytek assortiment, DrayTek is samen met haar partners continu bezig om vooruit te zien en in te spelen op de ontwikkelingen in de markt, zodat nieuwe innovatieve oplossingen op de markt gebracht kunnen worden.

De technologische ontwikkelingen in de ICT-markt volgen elkaar razendsnel op. Om daar goed op te kunnen anticiperen heeft DrayTek een grote verscheidenheid aan producten in haar assortiment, de producten van DrayTek staan bekend om hun kwaliteit en de vele functionaliteiten, denk hierbij aan een uitgebreide firewall, VPN mogelijkheden, VoIP, WiFi oplossingen en nog veel meer.

Het gebruik van draadloos internet groeit de laatste jaren enorm. Vroeger was 1 accespoint of router die het signaal verstuurde voldoende om iedereen op kantoor te voorzien van een stabiele WiFi verbinding. Tegenwoordig zijn er steeds meer apparaten die ook deel uitmaken van het netwerk, denk hierbij bijvoorbeeld aan uw telefoon en/of tablet. Hierdoor kan uw netwerk snel overbelast worden waardoor de snelheid minder wordt.

Heeft u het idee dat uw netwerk een upgrade kan gebruiken wat betreft snelheid, capaciteit of veiligheid? Laat u goed adviseren door ons!
Neem vrijblijvend contact op met onze orderdesk om de mogelijkheden te bespreken, met ons uitgebreide assortiment kunnen wij voor elke toepassing een geschikt product aanbieden. We komen uiteraard graag de producten plaatsen en op de juiste manier configureren.

Voor meer informatie kunt u bellen met nummer 0524 – 522252 of mailen naar info@i-beheer.nl


Einde traditionele telefonie in zicht

kpn_1234

KPN heeft aangekondigd diverse PSTN- en ISDN-diensten per 01 september 2019 te beëindigen:

  • ISDN1/2 Enkelvoudig
  • ISDN2 Meervoudig
  • PSTN Meervoudig

Op 01 september 2019 stopt de dienstverlening op deze aansluitingen bij klanten. Daarnaast heeft KPN aangekondigd dat ISDN15/20/30 tot ten minste 1 januari 2021 wordt ondersteund.

Dit betekent dus dat het verstandig is om vast te gaan nadenken over uw nieuwe telefonie-oplossing om niet voor verrassingen te komen te staan. Een eenvoudige en voordelige oplossing is de overstap naar VoIP. I-Beheer adviseert u graag over de mogelijkheden, de besparingen en de technische uitvoering hiervan. Voor meer informatie neemt u contact op met Jan Kupers op 0524 522 252 of j.kupers@i-beheer.nl.


I-Beheer ontwikkelt e-commerce tool Webversneller

webversneller_1234

Jouw website in een hogere versnelling
I-Beheer ontwikkelt e-commerce tool Webversneller

Online ondernemen, staat dat gelijk aan slapend rijk worden? Als het aan ons ligt wel! Met de Webversneller.nl bieden we een oplossing voor elke ondernemer met online ambitie. “Webversneller.nl dicht het gat in de markt tussen ‘leuk meedoen’ naar echt succesvol zijn met je webshop. Steeds meer ondernemers zien mogelijkheden in online en e-commerce. Wij hebben de expertise, software en mogelijkheden, zoals een eigen datacenter, in huis om hierop in te spelen.”

Miljoenen
In de afgelopen jaren heeft I-Beheer een aantal zeer succesvolle webshops gebouwd. Dit zijn geen 13-in-een-dozijn succesverhalen, maar websites met een conversie van 100% binnen 6 maanden. Van een goed idee naar miljoenen aan omzet. Al onze kennis, expertise en mogelijkheden hiervoor hebben we gebundeld in Webversneller.nl. Zo organiseren, meten en sturen we dit hele proces. Naast de ICT van de webshop, verzorgen we ook de infrastructuur en adviseren we in het logistieke proces. Zoals voor het concept Mijn Gedroogd Fruit en McDaddy Shoes.

Conversie
Het geheim van de Webversneller? Zorgen voor een zeer goede vindbaarheid van uw website via zoekmachines, vooral Google.  Wij voeren deze websites technisch optimaal uit. De site draait op een basis die zeer snel en solide is. Dit zorgt voor een uitstekende ranking in Google. En daarbij wordt via Webversneller gewerkt met meertalige SEO / SEA. Dus ook wanneer er in het buitenland gezocht wordt op bepaalde criteria, dan rankt een website van de Webversneller hoog. Dit biedt onze klanten ruimte om hun markt te verbreden, want het web kent geen grenzen!

Opschakelen
Webversneller zet uw site in een hogere versnelling. Heeft u een goede businesscase en een goed product? De financiering is voor menig (startend) ondernemer een groot obstakel in de weg naar succes. Met Webversneller participeren we samen met onze klanten aan hun online succesverhaal. Wij staan open voor nieuwe ontwikkelingen en geloven in kansen grijpen bij I-beheer!


Terugroepactie HP notebookaccu’s

h_z507oy1

HP heeft gisteren een persbericht verspreid ter aanvulling op het eerdere bericht van juni 2016 met betrekking tot ondeugdelijke notebookaccu’s. Het programma is uitgebreid en heeft nu betrekking op meer accu’s die zijn geleverd bij dezelfde notebooks.

De betreffende batterijen zijn tussen maart 2013 en oktober 2016  geleverd bij een aantal HP-, Compaq-, HP ProBook-, HP ENVY-, Compaq Presario- en HP Pavilion-notebooks, en/of verkocht als accessoire of als reserve, of geleverd als vervanging via support. De batterijen kunnen oververhitten en brand- en verbrandingsgevaar opleveren voor de gebruiker. U dient het gebruik van betreffende batterijen onmiddellijk te staken. HP zal de desbetreffende accu’s kosteloos vervangen, u kunt uw laptop nog steeds gebruiken zonder accu door gebruik te maken van de netstroomadapter.

Als u wilt weten of uw notebook beschikt over een dergelijke accu kunt op deze website controleren of dit het geval is. Mocht u ondersteuning nodig hebben dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk op 088 0110 500.

 


Kom jij ons team versterken?

16[1]

Bij I-Beheer maken we al jaren een prima groei door. We krijgen er nog telkens leuke, nieuwe klanten bij en door alle ontwikkelingen goed in de gaten te houden blijft ons dienstenaanbod relevant. We fungeren voor onze klanten als één aanspreekpunt voor alle vragen en wensen die te maken hebben met ICT, telefonie en bijvoorbeeld internet.

Door deze ontwikkelingen groeien we ook qua personeel en zijn we op zoek naar bekwame collega’s die onze klanten voorzien van hoogwaardig advies en ondersteuning en bovendien meewerken aan de verdere groei van I-Beheer. We hebben daarom een aantal leuke vacatures voor mensen die het leuk vindt om mee te werken aan onze verdere succes. Meer informatie over onze vacatures vind je hier.


Werkgever aansprakelijk voor illegale software op privé-laptop werknemer; pas op met BYOD

byod

“Een laptop van de zaak: vertrouwen is goed, controleren goedkoper”. Onder deze quote schreef  Olaf van Haperen op 7 september 2016 een reactie op een uitspraak van de rechtbank Rotterdam van 10 augustus 2016. In dit vonnis werd een werkgever veroordeeld voor het illegaal downloaden van software door een werknemer, welke de werknemer gebruikte voor zijn werkzaamheden. Op 26 oktober 2016 heeft de rechtbank Overijssel duidelijk gemaakt dat een werkgever ook aansprakelijk kan zijn voor de aanwezigheid van illegale software op de computer van een werknemer, zelfs nu het een privé-laptop betreft.

Reikwijdte risico-aansprakelijkheid werkgever

Het geschil dat diende voor de rechtbank Overijssel speelde tussen Siemens Industry Software, de eigenaar van de (illegaal gedownloade) software en Altrex. Altrex heeft een werknemer in dienst die op zijn privé-laptop illegale software had gedownload voor zijn werkzaamheden. Altrex is in deze zaak uiteindelijk veroordeeld tot betaling van een bedrag van EUR 29.780,– aan Siemens Industry Software. Is dit onredelijk?

De rechter vindt van niet, dit heeft alles te maken met de risico-aansprakelijkheid van een werkgever op grond van artikel 6:170 BW. Kort gezegd: er moet een functioneel verband bestaan tussen de opgedragen werkzaamheden en foutieve gedragingen. Dit wordt in de rechtspraak snel aangenomen en in dit geval wordt over de aanwezigheid van een functioneel verband dan ook niet getwijfeld. Uit de feiten is gebleken dat de werknemer de illegale software 47 keer tijdens werktijd heeft geraadpleegd, ook al was dit niet altijd vanaf kantoor. Het argument van Altrex dat de werknemer geheel ‘op eigen houtje’ handelde gaat dan ook niet op. Zelfs het verweer dat de werknemer een privé-laptop gebruikte waarop hij de illegale software had gedownload houdt geen stand. Hij gebruikte zijn privé-laptop immers (mede) voor aan hem opgedragen werkzaamheden. Een functioneel verband blijft dus bestaan.

Maatregelen om risico-aansprakelijkheid te voorkomen

Altrex dacht zich te hebben ingedekt door werknemers schriftelijk te verbieden illegale software te gebruiken voor werkzaamheden. Volgens Altrex zou werknemer aansprakelijk zijn door dit verbod te overtreden. De rechtbank gaat hier niet in mee. Een schriftelijk verbod is niet voldoende om geen functioneel verband aan te nemen en dus aansprakelijkheid als werkgever uit te sluiten. Ook het beroep van Altrex op de bruikbaarheid van de oudere versies van Siemens (waarover Altrex beschikte) hield geen stand.

Kosten Altrex

Het niet actief monitoren van gebruik van illegale software door de werknemer komt Altrex dus duur te staan. De rechtbank veroordeelt Altrex tot betaling van een schadebedrag van EUR 24.780,–. Deze schade wordt vermeerderd met een bijzondere vergoeding: kosten van opsporingsonderzoek. Het betreft hier een redelijke bijdrage in de jaarlijkse kosten van Siemens om softwaredieven op te sporen. Een bijdrage van EUR 5.000,– werd door de rechter in deze zaak als redelijk bestempeld. Het schadebedrag kan echter nog verder oplopen, nu Siemens de ruimte krijgt om de geleden schade nader toe te lichten en te onderbouwen.

Conclusie

Op apparatuur van de zaak kan vaak niet zomaar software worden geïnstalleerd. Bij privé-apparatuur ligt dit anders. Werkgevers moeten dan extra alert zijn, willen zij niet opdraaien voor het gebruik van illegale software door een werknemer. Zeker nu steeds meer sprake is van BYOD (bring your own device), zal de grens tussen een apparatuur van de werkgever en privé-apparatuur vervagen. Maak werknemers erop alert wat de gevolgen zijn van het gebruik van illegale software, binnen en buiten werktijd. Voordat je het weet staat de rechthebbende of de ‘softwarepolitie’ (‘BSA’) namens de rechthebbende op de stoep, wordt er beslag gelegd op apparatuur en worden gigantische schadeclaims gevorderd.

Bron: Kneppelhout Korthals Advocaten


Open Bedrijvendag Coevorden

download

Zoals ieder jaar doet I-Beheer mee aan de groots opgezette Open Bedrijvendag Coevorden. Niet alleen in Coevorden maar in heel Drenthe kunnen geïnteresseerden een kijkje komen nemen bij een keur aan bedrijven. I-Beheer vindt het erg leuk om een kijkje in de keuken te mogen geven. We laten onze gasten graag zien wat er bij komt kijken om als ICT-specialist grote en kleine bedrijven te voorzien van hardware, software en support. Ook ons datacenter is open voor bezoekers waar we uitleg geven over de werking en mogelijkheden van een hoogwaardig datacenter. Voor meer informatie over de Open Bedrijvendag klik je hier.


PostNL-virus opnieuw hardnekkig

mail-with-virus-256x1921

Al geruime tijd worden particulieren maar vooral bedrijven geteisterd door valse emails. De mail is zogenaamd afkomstig van PostNL en kan bijvoorbeeld gaan over het afleveren van een pakket. U wordt aangeraden deze mails nooit te openen of op een link te klikken in de mail, tenzij er 100% zeker van bent dat de mail echt afkomstig is van PostNL.

Opent u eventuele attachments of links naar andere websites toch, dan is de kans groot dat u slachtoffer wordt van bijvoorbeeld een encryptievirus. Een dergelijk virus versleutelt de bestanden op uw harde schijf en vraagt vervolgens losgeld voordat u weer beschikking krijgt over uw bestanden. Vooral in zakelijke omgevingen kunnen de gevolgen dus bijzonder kwalijk zijn. Let dus op de volgende zaken:

  • Verwacht u uberhaupt een pakket van PostNL of een andere pakketdienst?
  • Is de afzender ook echt PostNL?
  • Is het een nette, duidelijke mail of is de mail slordig en geschreven in slecht Nederlands?

Mocht u meer willen weten over de gevaren of zelfs al te maken hebben met een dergelijk virus, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Wij zijn te bereiken op 088 011 05 50.

 

 


Het einde van Small Business Server

windows-logo1

Het is inmiddels meer dan 13 jaar geleden dat Microsoft Small Business Server (SBS) uitbracht. Met SBS konden bedrijven tegen een geringe investering een hoogwaardig, maar kleinschalig netwerk opzetten. Alle functionaliteiten zoals Exchange en een Domain Controller waren aanwezig, de voornaamste beperking was het aantal gebruikers waardoor SBS alleen geschikt was voor het MKB of MKB+.

SBS is inmiddels gedateerd. Technologische ontwikkelingen staan niet stil en er zijn tal mogelijkheden bijgekomen om een kantooromgeving te automatiseren. Dit kan lokaal of wellicht is juist een cloudoplossing veel interessanter. Zo zijn er talloze vragen die beantwoord moeten worden voordat er kan worden gekozen voor een passende oplossing. Zo zijn er (Hybride) tussenoplossingen waardoor u wel het gemak van de cloud heeft, maar u uw data lokaal laat staan en bovendien de tarieven laag houdt door te besparen op licenties. En slaat u uw bestanden ook op in de cloud of liever lokaal op een NAS? Of zelfs op een SAN als snelheid van groot belang is? Voorop staat dat SBS onvoldoende uitgerust is om nog goed mee te kunnen komen of om eventuele bedreigingen het hoofd te bieden.

Voor I-Beheer is het erg interessant om mee te mogen denken en slimme oplossingen aan te dragen. Bij blijven met deze ontwikkelingen terwijl veiligheid en kostenbesparing voorop staan betekent dat iedere oplossing weer anders is. Als u dus graag vrijblijvend meer wilt weten over welke mogelijkheden er zijn en hoe wij u daarbij kunnen helpen, neem dan contact op met uw accountmanager op 088 0110550 of j.kupers@i-beheer.nl.


Meer controle over uw mobiele apparaten met MDM

dief

Stel: een medewerker is onderweg met een laptop van de zaak, maar in een onbewaakt ogenblik wordt het apparaat gestolen. Geen ondenkbaar scenario, wel uitermate vervelend! Uiteraard wilt u voorkomen dat de bestanden die op het apparaat staan in verkeerde handen vallen. Bovendien schrijft ook de wet voor dat u in zo’n geval maatregelen moet nemen.

(meer…)


Providers voeren strengere beveiliging email door

email

Steeds meer service providers in Nederland (en ook daarbuiten) maken gebruik van de opties die er zijn om misbruik van emailadressen tegen te gaan. Zo worden er steeds strengere eisen gesteld aan de instellingen van uw SPF-records. Deze verbeterde controles zorgen ervoor dat kwaadwillenden niet meer vanuit andermans naam mail kunnen versturen. Dit zou kunnen betekenen dat een mailserver en een domein die onvoldoende beveiligd zijn, door de steeds strengere eisen geen mail meer bij andere servers kunnen afleveren. Vanaf 18 augustus gaan diverse internetproviders eisen stellen aan bijvoorbeeld uw SPF-records.

SPF (Sender Policy Framework) zorgt ervoor dat er een lijst is met servers die geautoriseerd zijn om vanuit uw naam mail te versturen. De ontvangende mailserver zal iedere mail naast deze lijst leggen. Als er geen overeenkomsten zijn wordt de mail dus geweigerd. Derden die vanuit uw naam mailen kunnen dit niet meer naar partijen die hierop controleren, indien uw instellingen onjuist zijn wordt u zelf ook geblokkeerd.

Standaard controleren wij deze instellingen voor onze klanten. Heeft u contact met ons gehad omdat uw email niet juist functioneert? Dan hebben wij hier al naar gekeken. I-Beheer denkt graag met u mee om deze instellingen te optimaliseren. Zo kunnen we ook onze eigen maildienst inzetten, deze voldoet aan alle eisen en voorkomt dat u hinder ondervindt van bijvoorbeeld spam. Onze controles bestaan verder uit een beveiligingsanalyse van uw website en actieve spamfilters om deze problemen voor te zijn.


Waarom een goede back-up zo belangrijk is

I-Beheer-waarom-een-goede-back-up-zo-belangrijk-is

U moet er niet aan denken: uw harde schijf crasht, de server gaat stuk of raakt verwoest door brand of waterschade en al uw bestanden zijn verdwenen. Of uw systeem wordt aangevallen door een virus waardoor u vele uren werk verliest. Iedereen die hier wel eens mee te maken heeft gehad, zal het belang van een goede back-up onderkennen. Maar hoe maakt u nu eigenlijk een goede back-up? Een paar handige tips.

(meer…)


Nieuwe website voor Dimmendaal mannenmode

Dimmendaal (002)

Dimmendaal gaf aan graag een nieuwe website te willen. Voor Dimmendaal hebben wij een nieuwe website ontworpen gebaseerd op WordPress.
Dit stelt hen in staat zelf nieuwsberichten te plaatsen en bijvoorbeeld afbeeldingen te wijzigen.
Het resultaat is een overzichtelijke en vooral passende website waarop men informatie vindt over de gevoerde merken en de aanvullende diensten die men biedt.


VoIP: bellen met een wereld aan extra mogelijkheden

I-Beheer-VoIP-bellen-met-een-wereld-aan-extra-mogelijkheden

Telefoneren via internet is allang geen science fiction meer. Steeds meer bedrijven gebruiken tegenwoordig VoIP, een technologie waarbij spraak over het datanetwerk verstuurd kan worden. Niet voor niets, want VoIP biedt tal van voordelen.

(meer…)


Is uw ICT-omgeving helemaal op orde?

I-Beheer-is-uw-ict-omgeving-helemaal-op-orde

Weet u zeker dat uw ICT-omgeving goed op orde is? Misschien twijfelt u, of wellicht vermoedt u zelfs dat het allemaal niet naar behoren loopt. Een audit kan in dat soort situaties uitkomst bieden. En zelfs als u niet twijfelt aan de werking van uw ICT-omgeving kan een audit nuttig zijn.

(meer…)


Vacature netwerkengineer

Vacature1

I-Beheer is op zoek naar een gedreven netwerkengineer, kom jij ons team versterken?

Wie zijn wij?

I-Beheer ICT is een innovatieve en dynamische onderneming met vestigingen in Coevorden, Emmen en Zwolle. Met een team van circa 20 enthousiaste en goed gecertificeerde medewerkers wordt de kantoorautomatisering van bedrijven door heel Nederland gefaciliteerd. Op dit moment maken wij een periode van sterke groei door. Zowel in ons dienstenaanbod als in klantenkring.

De dienstverlening van I-Beheer ICT is onderverdeeld in een aantal onderdelen; kantoorautomatisering, datacenter diensten, telecom diensten, hosting en internet diensten.

Je gaat werken in een dynamische, daadkrachtige ‘no-nonsense’ organisatie, waar je persoonlijke inbreng gezien en gewaardeerd wordt.

We vinden het belangrijk dat jij je gaat en blijft ontwikkelen en bieden je daar ook de handvatten voor.

Functieomschrijving:

We zijn op zoek naar een gedreven, ondernemend engineer. Je werkt zelfstandig aan het implementeren en onderhouden van netwerken bij relaties.

Daarnaast los je technische problemen op en voorzie je klanten van advies bij technische vraagstukken en projecten. Jouw ondernemerschap maakt dat je kansen en behoeften bij jouw klanten weet te onderscheiden. Op basis hiervan realiseer je tevens verkoop en/of leidt verkoopleads door aan de accountmanager.

De functie brengt verantwoordelijkheid mee voor de opzet en kwaliteit van ons bedrijf. Gelijktijdig is dit een van de uitdagende eigenschappen van deze rol in onze onderneming. Tevens zal je per toerbeurt dienst hebben op de Servicedesk.

Functie profiel:

  • Relevante opleiding op MBO/HBO niveau
  • Kennis en ervaring met Windows Server, Exchange, Terminal Server, SQL, Linux, Webservers en VMware.
  • Kennis en ervaring in Cloud diensten
  • kennis en ervaring met desktop- en server hardware, wireless technieken en xDSL
  • Ervaring met manageable switches en/of routers
  • Kennis van kantoorautomatisering
  • Bereidt om periodiek 24-uurs storingsdiensten uit te voeren
  • Ervaring met LAN, WAN, VPN netwerk management & security
  • Bereidheid tot het volgen van ontwikkelingen binnen het vakgebied
  • MCSE, CCNA en kennis van Server Based Computing is een pré
  • Kennis van Voice over IP is een pré
  • In het bezit van rijbewijs B

Persoonlijk Profiel:

Je bent flexibel, klantgericht, representatief, communicatief vaardig en sociaal ingesteld.

Tevens heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel en is je probleemoplossend vermogen sterk ontwikkeld.

Je onderkent klantbehoeften en verkoopkansen, en benut deze in het kader van onze ondernemende, expansiegerichte onderneming.

Arbeidsvoorwaarden:

Voor bovenstaande functie geldt dat wij een uitdagende, zelfstandige functie binnen een snelgroeiende, dynamische organisatie kunnen bieden, waarin je een belangrijke bijdrage levert aan de verdere groei en ontwikkeling van ons bedrijf.

Naast een gezellige, informele, no-nonsense sfeer en een team met enthousiaste collega’s kun je rekenen op een prima salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Overige informatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met  Paul van Beek, telefoonnummer 0524-522252.

Je reactie met C.V. kun je mailen naar p.vanbeek@i-beheer.nl

Sluitingsdatum: 01-09-2016

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 


Datalekken: voorkomen is beter dan genezen

I-Beheer-datalekker-voorkomen-is-beter-dan-genezen

Steeds vaker maken werknemers niet alleen op het werk, maar ook onderweg, bij de klant of thuis gebruik van apparatuur van hun werkgever. Het risico dat een laptop of usb-stick kwijtraakt of gestolen wordt, is dan ook niet denkbeeldig. En ook hackers dringen soms onverhoopt binnen in systemen of databestanden. Met alle gevolgen van dien.

(meer…)


Praktische tips voor preventief onderhoud aan uw netwerk

I-Beheer-praktische-tips4

Want voorkomen is beter dan genezen

 

Waarschijnlijk laat u voor uw auto regelmatig een reguliere onderhoudsbeurt uitvoeren. Zijn de banden nog op de juiste spanning? Is het oliepeil nog op niveau? En hoe zit het met de accu? Voorkomen is immers beter dan genezen. Datzelfde geldt ook voor uw computernetwerk. Niets is immers zo vervelend als een netwerk waar u niet van op aan kunt. Vanwege een storing op een server, een laptop die besmet is geraakt met een virus of software die er plotseling de brui aan geeft.

(meer…)


Is uw ICT-infrastructuur wel op orde?

I-Beheer-ICT-infrastructuur

ICT is het kloppend hart van uw organisatie. U moet er dus blind op kunnen vertrouwen dat alles werkt zoals het bedoeld is. Meestal is dat gelukkig ook zo. Totdat u opeens regelmatig last heeft van een trage internetverbinding. Of er na een storing achterkomt dat er geen goede back-up is gemaakt. Dan beseft u des te meer hoe belangrijk een goede ICT-infrastructuur is.

Alle hard- en software
Wat valt er eigenlijk allemaal onder het begrip ICT-infrastructuur? Heel kort door de bocht: alle hard- en software. Een paar voorbeelden.

  • Allereerst het netwerk zelf natuurlijk, met daarbij alle printers, switches, modems, routers en firewalls.
  • De internetverbinding: is die altijd beschikbaar en is de snelheid voldoende?
  • De manier waarop het maken van back-ups is ingericht. Wordt een back-up bijvoorbeeld in een datacenter gemaakt, dan is het belangrijk dat een grote hoeveelheid gegevens snel over de internetverbinding kan worden verstuurd.
  • De werkplek van de gebruiker. Hardware als desktop en laptop moet uiteraard op orde zijn.
  • Telefonie (VoIP): hoe is deze geïntegreerd in de bestaande structuur?

Eisen aan een goede ICT-infrastructuur
Een goede ICT-infrastructuur moet aan een aantal vereisten voldoen. Ten eerste moet de infrastructuur stabiel en betrouwbaar zijn. Maar alleen een stabiel netwerk is natuurlijk niet voldoende, het moet ook snel genoeg zijn. In de derde plaats is voorspelbaarheid een belangrijk vereiste. Gebruikers moeten ervan op aan kunnen dat de infrastructuur goed werkt. Uiteraard moeten storingen of andere ongemakken zo min mogelijk plaatsvinden. Wanneer zich toch een incident voordoet, moet dit zo snel mogelijk worden opgelost.

Voorbereid op de toekomst
Als u gaat nadenken over de kwaliteit van uw ICT-infrastructuur, is het uiteraard verstandig om ook de huidige trends en ontwikkelingen mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan cloud computing, dat de laatste jaren enorm in opkomst is. Opslag van data vindt steeds meer centraal plaats in datacenters. Toekomstgerichtheid is dus ook een belangrijk vereiste voor een goede ICT-infrastructuur. Vooruitdenken is noodzakelijk en het is dan ook verstandig om advies te vragen aan een partij die met u meedenkt en een meerjarenplan kan opstellen.

Adequate oplossingen
Wij merken dat veel organisaties er genoegen mee nemen dat bepaalde processen niet zo goed werken als ze eigenlijk zouden willen. Omdat ze denken dat het niet anders kan, accepteren ze de huidige situatie. Toch is het goed om eens in gesprek te gaan met een deskundige partij. Voor veel problemen die te maken hebben met de ICT-infrastructuur zijn namelijk adequate oplossingen voorhanden. Bij I-beheer bieden wij bijvoorbeeld monitoring op afstand aan van servers en werkplekken, waarbij wij een melding krijgen als er zaken onverhoopt niet goed gaan of als er actie nodig is om een bepaalde stabiliteit te waarborgen.

Wilt u eens vrijblijvend praten over uw ICT-infrastructuur? Dan staan wij graag voor u klaar.


Vacature: Servicedesk medewerker

Vacature2

I-Beheer ICT is een innovatieve en dynamische onderneming met vestigingen in Coevorden, Emmen en Zwolle. Met een team van circa 20 enthousiaste en goed gecertificeerde medewerkers wordt de kantoorautomatisering van bedrijven door heel Nederland gefaciliteerd. De dienstverlening van I-Beheer ICT is onderverdeeld in een aantal onderdelen; kantoorautomatisering, datacenter diensten, telecom diensten, hosting en internet diensten.

Je komt te werken in een dynamische, daadkrachtige ‘no-nonsense’ organisatie, waar je persoonlijke inbreng gezien en gewaardeerd wordt.
We vinden het belangrijk dat jij je gaat en blijft ontwikkelen en bieden je daar ook de handvaten voor.

Functieomschrijving:
Als servicedesk medewerker ben je verantwoordelijk voor het aannemen, verwerken en oplossen van service verzoeken en technische verstoringen op door I-Beheer beheerde klantsystemen.

Je bent verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
– Registeren van verzoeken en incidenten
– Geven van 2e lijns support
– Bijhouden van de eigen financiële- en urenadministratie
– Bijhouden van technische trends en ontwikkelingen; courant houden van kennis, competenties vaardigheden
– Opstellen gebruiksinstructies
– Verzorgen van kennisoverdracht
– Beheren correct gebruik applicaties
– Beheren correct gebruik technische infrastructuur
– Structureel oplossen systeemstoringen
– Kwaliteit van eigen werk waarborgen
– Rapporteren van voortgang en resultaten

Wij vragen:
– MBO werk- en denkniveau
– Opleiding op het gebied van ICT (MTS of gelijkwaardig)
– Ervaring op het gebied van ITIL
– Ervaring met helpdesk werkzaamheden
– Ervaring met servicedesk tools, zoals Autotask, Teamviewer
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift, Duits is een pre
– Zelfstandig, secuur, betrouwbaar, flexibel, teamplayer, stressbestendig en oplossingsgericht zijn kernwoorden in deze functie.

Overige informatie:
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dhr. P. van Beek, telefoonnummer 0524-522252.
Je reactie met C.V. kun je mailen naar p.vanbeek@i-beheer.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


IT-storing? Ook ’s nachts of in het weekend hoeft u niet in de kou te staan!

I-Beheer-IT-storing

De tijd dat er alleen tijdens ‘kantooruren’ werd gewerkt, ligt al lang en breed achter ons. In veel bedrijven draait de business dag en nacht door. Ook IT-systemen moeten vaak 24 uur peg dag beschikbaar zijn. Automatisering zorgt voor veel gemak, maar het maakt u als bedrijf ook kwetsbaar.

Domino-effect
Want of het nu gaat om een geautomatiseerde productielijn of om financiële software: als er plotseling een server platligt, kan dat een boel ellende veroorzaken. De productie komt tot stilstand, chauffeurs moeten wachten, afnemers krijgen hun bestelling niet op tijd binnen. Kortom: een domino-effect dat u handenvol geld kan kosten.

Servicedesk: snel en vakkundig
Bij I-beheer begrijpen wij als geen ander hoe ingrijpend een storing in uw IT-omgeving kan zijn. Daarom staan wij letterlijk dag en nacht voor onze klanten klaar. Heeft u tijdens kantooruren een vraag of probleem, dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk, waar onze ervaren en gemotiveerde medewerkers u graag en snel verder helpen. Zij kennen de automatiseringssituatie in uw bedrijf en weten met welke hard- en software uw onderneming werkt. Meldingen over storingen of incidenten worden direct opgepakt en in 99% van de gevallen kan het probleem dezelfde dag nog worden opgelost.

Dag en nacht bereikbaar
Maar ook als zich buiten kantoortijden een bedrijfskritische storing voordoet, garanderen wij een snelle en vakkundige service. Voor klanten met een beheercontract is onze storingsdienst 24/7 beschikbaar, 365 dagen per jaar. Bij een acuut probleem komen onze medewerkers onmiddellijk in actie. In veel gevallen kunnen zij de storing op afstand verhelpen. Is dat niet het geval, dan komt er iemand naar uw bedrijf toe om het probleem op te lossen.

Wilt u ook niet langer in de kou staan bij een IT-storing, ongeacht de dag en het tijdstip waarop deze optreedt? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.


In the Mix

I-beheer-in-the-mix2

Een Margarita, Caïpirinha of een Gin-Tonic? Of heeft u liever een Cool Breeze of Bloody Mary? Zoveel smaken, zoveel cocktails. Want wat voor de één het ideale drankje is, hoeft dat voor de ander helemaal niet te zijn.

Wat is goed voor u?
Datzelfde geldt ook voor ICT-oplossingen. Moet u nu al uw data opslaan in de cloud, of juist op uw eigen locatie? En is het wel verstandig om over te stappen naar Office 365? Een eenduidig antwoord op die vragen bestaat niet. Ieder bedrijf heeft immers zijn eigen behoeften. En dus zijn eigen ideale cocktail.

De Perfecte Combinatie
Daarom is het wellicht goed om eens op een andere manier naar uw ICT te kijken. Om niet teveel in hokjes te denken, maar open te staan voor nieuwe mogelijkheden en alle opties stuk voor stuk te overwegen. En als u alles heeft bekeken, de beste ingrediënten samen te voegen tot De Perfecte Combinatie.

Onafhankelijk adviseur
Bij I-beheer helpen wij u daar graag bij. Samen met u bepalen wij úw ideale mix. Als onafhankelijk leverancier van ICT-oplossingen zijn wij niet gebonden aan bepaalde merken of producten en wij kunnen u dan ook het beste onpartijdige advies garanderen. De prijs verliezen wij daarbij uiteraard nooit uit het oog.

Proost!

Mogen wij u ook eens adviseren bij het mixen van uw ideale cocktail? Combineren, shaken en uitschenken maar. Wij proosten graag op uw succes!


I-Beheer ICT nu ook in Emmen!

Emmen office

I-Beheer ICT heeft al vestigingen in Coevorden en Zwolle, maar opent nu ook een kantoor in Emmen. “We krijgen steeds meer affiniteit met Emmen. We hebben een aantal medewerkers uit Emmen en zijn sponsor van diverse sportieve activiteiten in Emmen zoals FC Emmen, de Gouden Pijl en het Protos Weering zaalvoetbal. Daarnaast hebben we in Emmen al diverse zakelijke relaties en deze stap is dan ook bijna vanzelfsprekend” aldus Directeur Johan van der Veer. I-Beheer ICT heeft als een van de weinige ICT dienstverleners een eigen datacenter die voldoet aan de Tier3 richtlijnen en gaat bedrijven in Emmen overtuigen hier gebruik van te maken. “Niet alleen kunnen we hoge garanties geven tegen een lage prijs. Ook kunnen wij garanderen dat uw data Nederland nooit zal verlaten”.

I-Beheer ICT zal ook in Emmen een ‘Mobiele Pitstop’ openen, waar u ten alle tijde terecht kunt met problemen die u heeft met bijvoorbeeld uw smartphone, laptop of tablet.

U bent dan ook van harte welkom aan de Hoenderkamp 20 te Emmen, voor een kennismaking of met uw technische problemen.

I-Beheer adviseert, installeert en beheert al uw ICT-oplossingen. Onze diensten op het gebied van ICT beheer zijn net zo breed en divers als onze klanten. Zo werken wij voor klanten met een paar werkplekken tot wel honderden werkplekken. Onze klanten bevinden zich op zowel regionaal als landelijk niveau.

Het ICT beheer van I-Beheer gaat vele malen verder dan alleen het leveren van hardware. Wij beheren voor onze klanten op afstand hun werkplekken. Bovendien is onze Servicedesk er voor alle voorkomende problemen. Dat doen we het hele jaar, 24×7!

De waarborging en continuïteit van IT-systemen is van levensbelang voor de bedrijfsvoering. Daar draagt I-Beheer zorg voor.

I-Beheer biedt een breed scala aan ICT diensten aan waaronder:
 Advies
 Netwerkbeheer
 Implementatie
 ICTelecom
 Hosting
 Private cloud
 Internet toegang
 Webontwikkeling

Voor nu wenst I-Beheer ICT u alvast hele fijne feestdagen en wij zien u graag in het nieuwe jaar!


Zelflerend spyware-systeem voorkomt hoge kosten

images

Sinds de grote partijen gestopt zijn met het beheren van de e-mailservers voor derden is er veel e-mailverkeer vrijgelaten. Hierdoor stijgt het aantal virus- en spammails weer enorm. Berichten met nep-facturen of nep-offertes verwijderen kost een gemiddelde ondernemers tussen vijf en tien minuten per dag. I-Beheer introduceert daarom een zelflerend antivirus & antispam-systeem dat inkomende en uitgaande virussen herkent, blokkeert en signaleert.

Spamverkeer neemt toe

Iedereen kent de ‘berichten’ die zogenaamd van KPN, Ziggo, Vodafone, ING of de Rabobank afkomen. Hierin staat dat je telefoonnummer, abonnement of rekeningnummer gewijzigd moet worden. Een tijd lang leken we verlost van deze irritante, tijdrovende en vooral misleidende spammails. Helaas is er minder controle op spam doordat de grote jongens het e-mailverkeer grotendeels vrij hebben gegeven. Daardoor is er een sterke toename zichtbaar van ongewenst e-mailverkeer. Het screenen van bestaande blacklisten is niet meer voldoende om dit buiten de deur te houden.

I-Beheer heeft met behulp van bestaande technieken en systemen een filter ontwikkelt die ervoor zorgt dat e-mails die een virus bevatten niet meer in uw e-mailprogramma kunnen komen. Nu is het nog vaak zo dat een bericht met schadelijke inhoud wordt gemarkeerd als onveilig. In tachtig procent van de gevallen is het kwaad dan al geschied. Het systeem van I-Beheer voorkomt dat deze berichten überhaupt in het systeem terechtkomen. Bovendien maken cybercriminelen steeds vaker gebruik van bestaande communicatiemiddelen en dringen via die e-mails door in het systeem van een bedrijf. Vervolgens worden er uit naam van uw bedrijf berichten verzonden met daarin een virus. Vooral de laatste maanden gebeurt dit – helaas – regelmatig. Gevolg: enorme schadeposten door de netwerkstoringen, medewerkers kunnen niet meer werken en staan stil, lange hersteltijden en reputatie- of imagoschade doordat uw relaties geïnfecteerde e-mails uit uw naam hebben gekregen.

Simpele oplossing

Het filter van I-Beheer voorkomt al deze problemen. Installatie kost circa een uur, terwijl u zelf gewoon door kunt werken. Geen werkonderbreking of downtime vooraf, tijdens of na de installatie. Het filter is compatibel met vrijwel elk ICT-programma en dus ook beschikbaar voor niet-klanten van I-Beheer. Er worden geen aanschafkosten berekent voor het programma en toekomstige updates zijn inbegrepen. Ook het onderhoud is voor rekening voor I-Beheer en kost niets extra’s. De kosten beperken zich tot maandelijkse gebruikerskosten en worden opgesplitst in kosten voor inkomende en uitgaande berichten.
Vooral de laatste maanden is er een toename van virusverspreiding via ingaande en uitgaande e-mailberichten. Dankzij het zelflerende systeem van I-Beheer worden berichten met dezelfde identiteit, afkomst of IP-adres automatisch geblokkeerd nadat er een melding onveilig over binnen gekomen is. Zorgeloos ondernemen, is zorgeloos e-mails ontvangen en versturen. Voorkom hoge kosten en imagoschade en gebruik de nieuwste technologie om virussen tegen te houden. Als het filter eenmaal geïnstalleerd is hoeft u niets meer te doen, maar bespaart u wel heel veel tijd en geld.


Grote update Windows 10

windows10

Microsoft heeft gisteravond de eerste ‘major update’ voor Windows 10 uitgerold. De nieuwe versie zou met name voor betere systeemprestaties en compatibiliteit van Windows 10 met hardware en applicaties van de duizenden onafhankelijke ‘third party’ leveranciers moeten zorgen, aldus Terry Myerson, executive VP Microsoft Windows & Devices in een blogpost.
Daarnaast meldde hij dat Windows 10 sinds gisteren ook beschikbaar is voor de Xbox One, en binnenkort ook voor een select aantal smarphones.

Microsoft wil ook graag enterprise klanten voor zich winnen en heeft met dat doel in het achterhoofd twee nieuwe mogelijkheden voor IT-managers ontwikkeld. De Windows Update for Business stelt IT afdelingen in staat om zelf te bepalen hoe updates en profielen aan eindgebruikers beschikbaar worden gesteld en op welk moment patches naar verschillende gebruikersgroepen worden uitgerold. Windows Store for Business laat IT ook de vrijheid om te bepalen hoe applicaties worden uitgerold naar en geïnstalleerd worden op bedrijfsapparatuur. Bedrijven kunnen hun eigen ‘store’ services voor gebruikers handhaven en verschillende soorten applicatiebundels aanbieden, gebaseerd op gebruikersprofielen.

bron: channelconnect


Accountmanager

Vacature1

In verband met uitbreiding van onze bedrijfsactiviteiten, zijn wij op zoek naar een Accountmanager ICT

Functieomschrijving:

I-Beheer ICT is een innovatieve en dynamische onderneming. Met een team van circa 20 enthousiaste en goed gecertificeerde medewerkers wordt de kantoorautomatisering van bedrijven door heel Nederland gefaciliteerd. De dienstverlening van I-Beheer ICT is onderverdeeld in een aantal onderdelen; kantoorautomatisering, datacenter diensten, telecom diensten, hosting en internet diensten.

Je komt te werken in een dynamische, daadkrachtige ‘no-nonsense’ organisatie, waar je persoonlijke inbreng gezien en gewaardeerd wordt. We vinden het belangrijk dat jij je gaat en blijft ontwikkelen en bieden je daar ook de handvaten voor.

Wij zoeken een accountmanager met relevante ervaring in ICT. Je ziet kansen en werkt deze uit aan de hand van je persoonlijke businessplan en werkt toe naar het realiseren van jouw verkoopdoel. In de gesprekken met je klanten inventariseer en creëer je behoefte bij je klanten, je vertaalt deze behoefte in concrete oplossingen.

Je bent verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:

• Je genereert new business.

• Je beheert bestaande relaties en bouwt deze uit.

• je hebt focus op MKB(+) klanten.

• je vertaalt klantbehoefte en wensen in concrete oplossingen.

Wij vragen:

• Minimaal 5 jaar ervaring als succesvol accountmanager.

• Ervaring als accountmanager in IT of een andere sterk competitieve markt.

• Affiniteit met high tech oplossingen.

• In staat om gestructureerd te werken en te documenteren.

• Een doorzetter, een geboren hunter en pionier!

• Creatief, communicatief sterk en collegiaal.

Wij bieden:

Een afwisselende functie binnen een dynamisch bedrijf, met een salaris overeenkomstig functie, leeftijd en ervaring. Daarnaast kennen wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden.

Interesse?

Spreekt deze functie je aan en heb je zin in een nieuwe uitdaging? Stuur dan je sollicitatiebrief met CV. Meer informatie over ons bedrijf vind je op www.i-beheer.nl

Heb je nog vragen over deze functie? Aarzel niet en neem contact op met Paul van Beek, p.vanbeek@i-beheer.nl


KPN stopt met maildienst

logo_KPN

Op 9 november stopt KPN met de SMTP Relaydienst voor e mail. De SMTP zorgt voor de uitgaande mail vanuit uw eigen mailserver. Met deze dienst kunt u met uw eigen domeinnaam (@bedrijfsnaam.nl) of met een KPN e mailadres (@kpnmail.nl) e mails versturen.
Deze dienst is verouderd en zal per 9 november 2015 niet meer worden ondersteund door KPN.
Bedrijven die nu gebruik maken van een eigen mail server en mail versturen via smtp.kpnmail.nl zullen geen mail meer kunnen versturen vanaf bovengenoemde datum. KPN adviseert om dit om te zetten naar mail aflevering via DNS.
Wanneer u gebruikt maakt van deze dienst kunt u dus niet meer mailen vanaf 9 november.
De opgeheven diensten kunnen wij voor u faciliteren zodat u uw mail kunt blijven gebruiken.
Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met onze Orderdesk.


Wij gaan netwerken, u ook?

Netwerkvloer

Graag nodigen wij u uit op onze stand tijdens de Netwerkvloer.

U bent van harte welkom tussen 13:30 en 19:00 uur. Kom in actie en ontmoet ons samen met vele honderden ondernemers tijdens De Netwerkvloer op dinsdag 13 oktober bij Huis ten Wolde te Steenwijk.

Interesse om ons te bezoeken?
Klik hier om u direct aan te melden.


Magisch Drenthe

Magisch Drenthe

Magisch Drenthe (Stichting ToReCo) maakt gebruikt van diverse diensten van I-Beheer. Zo maken de gebruikers van Toreco (Magisch Drenthe)  o.a. gebruik van cloudoplossing.  Daarnaast wordt de VOIP telefonie in alle kantoren van TIP aangeboden door I-Beheer. Tevens hangen op verschillende vestigingen displays waar presentaties draaien van de lokale activiteiten. Daarnaast bieden de TIP locaties gratis WiFi voor de bezoekers. Deze diensten worden allemaal uitgevoerd in beheer van I-Beheer. Het voordeel hiervan is dat er één aanspreekpunt is voor alle ICT oplossingen. Zo kunnen wij snel en makkelijk schakelen voor u als klant.

Magisch Drenthe is de website van Stichting Toreco. Magisch Drenthe heeft een aantal toeristische informatiepunten. Dit zijn de tegenwoordige TIP-punten, wellicht beter bekend onder de voormalige VVV kantoren.  Deze TIP punten zijn te vinden in: Coevorden, Gees, Sleen, Schoonoord en Zweelo. Magisch Drenthe is het gebied van gemeente Coevorden.


Nieuwe telefoonnummers

telefoon

 

Om u nog sneller van dienst te zijn hebben we ons telefoonsysteem aangepast.
Wanneer u direct contact wilt opnemen met de servicedesk kunt u bellen met 088-0110500.

Voor uw vragen met betrekking tot planning, orderdesk, administratie en andere zaken kunt u bellen met het nummer 088-0110550.

 


Weet u welke devices op uw netwerk inloggen?

rmm4

Weet u welke bedreiging deze devices kunnen vormen? Desktops, laptops, servers en nu ook smartphones en tablets.

I-Beheer ICT is een partnerschap aangegaan met Endpoint Management. Hierdoor kunnen alle devices in beeld gebracht worden ongeacht waar deze zich bevinden.

•    Alle devices kunnen proactief beheert worden om downtime te voorkomen en onverwachte kosten te voorkomen.
•    Antivirus, backup en systeemprestaties kunnen worden gemonitord om ervoor te zorgen dat uw systeem beveiligd en veilig is.
•    Inzicht in welke software (versie) draait op uw devices.
•    Controle over uw zakelijke smartphones. Bij diefstal uw telefoon op afstand kunnen wissen.

Kort samengevat: Totale controle over uw bedrijfsnetwerk!


Zelfstandig netwerkengineer (32 – 40 uur)

Vacature

Functieomschrijving:

Je werkt zowel zelfstandig als in teamverband aan het implementeren en onderhouden van netwerken bij relaties.
Daarnaast los je technische problemen op en voorzie je klanten van advies bij technische vraagstukken. Tevens zal je per toerbeurt dienst hebben op de Servicedesk.

Functie profiel:

  • Relevante opleiding op MBO/HBO niveau
  • Kennis en ervaring met SBS Server, Terminal Server, SQL, ISA Server en Exchange
  • Kennis en ervaring in Cloud diensten
  • kennis en ervaring met desktop- en server hardware, wireless technieken en xDSL
  • Ervaring met manageable switches en/of routers
  • Kennis van kantoorautomatisering
  • Ervaring met LAN, WAN, VPN netwerk management & security
  • Bereidheid tot het volgen van ontwikkelingen binnen het vakgebied
  • MCSE, CCNA en kennis van Server Based Computing is een pré
  • Kennis van Voice over IP is een pré
  • In het bezit van rijbewijs B Persoonljk

Profiel:

Je bent flexibel, klantgericht, representatief, communicatief vaardig en sociaal ingesteld.
Tevens heb je verantwoordelijkheidsgevoel en is je probleemoplossend vermogen goed ontwikkeld.

Arbeidsvoorwaarden:

Voor bovenstaande functie geldt dat wij een uitdagende functie binnen een snelgroeiende, dynamische organisatie kunnen bieden, waarin je een belangrijke bijdrage levert aan de verdere groei en ontwikkeling van ons bedrijf.
Naast een gezellige, informele, no-nonsense sfeer en een team met enthousiaste collega’s kun je rekenen op een prima salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Overige informatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Dhr. J. van der Veer, telefoonnummer 0524-522252.
Je reactie met C.V. kun je mailen naar jvdveer@i-beheer.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.


Kom bezoek de I-Beheer Lounge bij Muziek bij het kasteel op 30 mei!

muziek

Na de succesvolle eerste editie van Muziek bij het Kasteel zal er opnieuw een verrassend muzikaal evenement plaatsvinden op zaterdag 30 mei vanaf 17.00 uur.

In het Kasteel treden Alides Hidding en band (Time Bandits), De Zaak en orkest CMV Syrinx op. Miss Merilyn en saxofonist zorgen voor de afterparty welke plaatsvindt in de I-Beheer lounge onderin de kelder van het Kasteel.

Meer informatie kunt u vinden op www.muziekbijhetkasteel.nl.


Bedrijven Contact Dagen

bcdd.36a35ea76de20569754466fe8246103a320

Ook dit jaar is I-Beheer weer vertegenwoordigd op de Bedrijven Contact Dagen Drenthe. U kunt ons vinden op de stand van de Gemeente Coevorden (nr. 300).

De BCDD is de ideale plek om zaken te doen, nieuwe mensen en bedrijven te leren kennen en ideeën op te doen. De BCDD is hét platform om in contact te komen met doelgroepen die voor u belangrijk zijn en om uw kennis uit te breiden. Met als resultaat: nieuwe kansen voor uw bedrijf!

De BCDD is een beurs waar alle zakelijke branches welkom zijn. Het concept is geschikt voor grote en kleine bedrijven. Van netwerktafel tot full service loungestand, voor ieder bedrijf is er een passende mogelijkheid om deel te nemen. Met 325 deelnemende bedrijven en circa 10.500 bezoekers in twee dagen is de BCDD het grootste zakelijke evenement van Drenthe. De beurs blijft ieder jaar vernieuwend, met nieuwe pleinen, thema’s en bijeenkomsten. De 26e editie vindt plaats op 14 en 15 april in de TT Hall in Assen.


ACI Volledig in de cloud: Telefonie, data en applicaties

aci2

ACI Verzekeringen heeft recentelijk de overstap naar de cloud omgeving van I-Beheer gemaakt. Ook hebben
ze gekozen voor de voip oplossing van I-Beheer wat een besparing van circa 40% kan opleveren.

Groot voordeel van werken in de cloud is dat er geen grote investeringen op locatie noodzakelijk waren; de
bestaande hardware kon deels opnieuw in worden gezet. Een ander pluspunt is dat ACI op deze manier hun
ICT-kosten per maand inzichtelijk hebben en dus beter beheersbaar.

De uitvoering en samenwerking in dit project ervaren wij als zeer prettig en wij zijn blij dat ACI deze stap
heeft genomen.


Let op false (phishing) mails

Let op! Er worden mails gestuurd die lijken afkomstig te zijn van Intrum Justitia.

We adviseren u om deze mails direct te verwijderen zonder de bijlage te openen of op een link te klikken. Mocht men dit toch hebben gedaan, neem dan direct contact op met ons.


Nieuwe huisstijl

Vanaf januari 2015 gaan we verder als I-Beheer ICT.
Door de jaren heen zijn de producten en diensten van het bedrijf zo uitgebreid dat we veel meer doen dan alleen maar automatisering.
Telefonie, Hosted oplossingen en connectiviteit zijn een kleine greep uit ons uitgebreide portfolio.
Vanuit het ICT-oogpunt denken wij met bedrijven mee in het bereiken van hun doelstellingen,
zowel op ICT-gebied als organisatorisch proberen wij onze klanten zo goed mogelijk te bedienen.

I-Beheer is al meer dan 15 jaar een begrip in de regio.
Bij een vernieuwde naam hoort natuurlijk ook een aangepaste huisstijl.
Wij zijn trots op de vernieuwde, professionele huisstijl van I-Beheer.


Phishing email

Dinsdag 21 oktober 2014

De afgelopen tijd kregen we diverse meldingen van mensen die een e-mail ontvingen die van PostNL afkomstig lijkt te zijn. Er is hier echter sprake van phishing. Het bericht wordt verstuurd vanaf de afzender postnl@postnl-tracktrace.net.

Ontvangt u een e-mail van deze afzender in uw inbox, opent u deze dan niet. Wij vragen u extra alert te zijn wanneer u recent een zending per post heeft verstuurd.

Op dit moment doet onderstaande e-mail de ronde:

Beste Klant, Een koerier had het pakket niet leveren aan uw adres 17 oktober 2014, omdat niemand thuis was. Zie de informatie over uw pakket, print het uit en ga naar het postkantoor om uw pakket te ontvangen. Aandacht! Als het pakket niet binnen 30 dagen is ontvangen dan PostNL heeft het recht om schadeloosstelling vorderen van u voor het is houden van in het bedrag van 4,55 euro voor elke dag van het houden! Deze automatisch gegenereerde e-mailbericht. Klik hier om af te melden.

Ons advies

• Open nooit de bijlage in deze e-mail

• Gooi de e-mail weg en stuur deze niet door

• Verwijder de e-mail ook uit uw ‘verwijderde items’

• Gebruik een up-to-date virusscanner

• Controleer of uw Firewall aanstaat

• Scan uw computer op virussen

• Bij twijfel of traag worden van de computer, laat uw computer controleren op de aanwezigheid van virussen of kwaadaardige software.

POSTNL zal een dergelijke e-mail nooit versturen.

Wat is phishing e-mail?

De verzenders van dit soort e-mails proberen via de toegezonden e-mail de ontvanger te bewegen om een bijgesloten bestand te openen of naar een opgegeven internetlink door te verwijzen. Via het openen van het bestand zal worden getracht om een klein (en voor u als gebruiker onzichtbaar) softwareprogramma op uw computer te plaatsen. Via dat programma is het voor de verzender van de phishing e-mail vervolgens mogelijk om allerlei gegevens van uw computer af te halen of mee te lezen. Op die manier is het mogelijk allerlei informatie van u en over u te verzamelen.


5.600 Nederlandse sites getroffen in ‘grootste hack ooit’

images

Bij de diefstal van 1,2 miljard gebruikersgegevens die in augustus aan het
licht kwam, is informatie van 5.600 Nederlandse websites buitgemaakt.

Dat meldt het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC), dat een lijst van
getroffen websites en e-mailadressen met een .nl-extensie in handen heeft.

I-Beheer is door het NCSC op de hoogte gesteld dat er geen kwetsbare sites
op haar webservers actief zijn.


Open bedrijvendag Coevorden

obd_new

Ook dit jaar neemt I-Beheer weer deel aan de Open Bedrijvendag Drenthe.
Deze vindt plaats op 1 november. Tussen 10.00 en 16.00 bent u van harte welkom om ons bedrijf te bezoeken.

De activiteiten van deze dag:

–          Rondleiding Datacenter
–          Sessie live hacking van ict apparatuur
–          Diverse demo’s, waaronder Cloud, iets voor u?
–          Uitleg over ICT in duidelijke taal.

We heten u van harte welkom om ons bedrijf te bezoeken!


I-Beheer Glasvezel

New_glasvezel

11-04-2014

Na de werkzaamheden van KPN zijn er 96 glasvezelaansluitingen van elk 10.000 mb beschikbaar.
Daarnaast is er volledige redundantie en zullen er meerdere internet exchanges beschikbaar zijn.
Ook gaat I-Beheer een carrier neutraal (netwerkneutraal) beleid voeren en zullen er op termijn circa 250 providers actief zijn.
Een voordeel van hosting in een carrier neutraal datacenter is de mogelijkheid om van provider te wisselen zonder de server fysiek te verplaatsen naar een andere locatie.

09-03-2014

I-beheer heeft KPN de opdracht gegeven voor voltooiing van de glazvezelring in Coevorden.
Op dit moment zijn we druk bezig met de ontwikkeling van onze meet-me-room. De eerste kast is inmiddels door KPN opgeleverd.
De verwachting is dat deze werkzaamheden begin april zijn afgerond.
Wanneer deze werkzaamheden zijn afgerond is het Datacenter aangesloten op een glasvezelring.


Werkzaamheden KPN

partner_kpn

KPN gaat werkzaamheden uitvoeren op het netwerk van Zakelijk Internet (Corporate Internet).

Hierbij informeren wij u over het tijdstip en de gevolgen hiervan.

Tijdstip werkzaamheden

De werkzaamheden vinden plaats van donderdag 17 april 2014 om 01.00 tot donderdag 17 april 2014, 07.00 uur. Deze worden uitgevoerd in verband met een software update in het Zakelijk Internet-netwerk van KPN.

Gevolgen

Gedurende deze periode is er per verbinding een onderbreking van 40 minuten. Tijdens de onderbreking zijn de servers in het Datacenter tijdelijk niet bereikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.


Bedrijven Contact Dagen Drenthe

Ook dit jaar is I-Beheer weer vertegenwoordigd op de Bedrijven Contact Dagen Drenthe. U kunt ons vinden op de stand van de Gemeente Coevorden (nr. 300).

De BCDD is de ideale plek om zaken te doen, nieuwe mensen en bedrijven te leren kennen en ideeën op te doen. De BCDD is hét platform om in contact te komen met doelgroepen die voor u belangrijk zijn en om uw kennis uit te breiden. Met als resultaat: nieuwe kansen voor uw bedrijf!

De BCDD is een beurs waar alle zakelijke branches welkom zijn. Het concept is geschikt voor grote en kleine bedrijven. Van netwerktafel tot full service loungestand, voor ieder bedrijf is er een passende mogelijkheid om deel te nemen. Met 325 deelnemende bedrijven en circa 10.500 bezoekers in twee dagen is de BCDD het grootste zakelijke evenement van Drenthe. De beurs blijft ieder jaar vernieuwend, met nieuwe pleinen, thema’s en bijeenkomsten. De 26e editie vindt plaats op 14 en 15 april in de TT Hall in Assen.



Volledig in de cloud: Telefonie, data en applicaties.

ACI Verzekeringen heeft recentelijk de overstap naar de cloud omgeving van I-Beheer gemaakt. Ook hebben ze gekozen voor de voip oplossing van I-Beheer wat een besparing van circa 40% kan opleveren.

Groot voordeel van werken in de cloud is dat er geen grote investeringen op locatie noodzakelijk waren; de bestaande hardware kon deels opnieuw in worden gezet. Een ander pluspunt is dat ACI op deze manier hun ICT-kosten per maand inzichtelijk hebben en dus beter beheersbaar.

De uitvoering en samenwerking in dit project ervaren wij als zeer prettig en wij zijn blij dat ACI deze stap heeft genomen.

I-Beheer voorziet RAAP van glasvezel.

RAAP Archeologisch adviesbureau heeft ruim 100 medewerkers verspreid over 5 vestigingen. Ze richt zich op alle facetten van de archeologische monumentenzorg.

De behoefte van het adviesbureau is een betrouwbare en snelle internetvoorziening die, behalve de voorziening van internet, ook de onderlinge koppeling van vestigingen mogelijk maakt. De behoefte wordt ingevuld middels glasvezelverbindingen van I-Beheer. Deze oplossing waarborgt veiligheid door het versturen van gegevens en data tussen de vestigingen via meerdere firewalls.

Dankzij de glasvezeloplossing van I-Beheer wordt het adviesbureau voorzien van een snelle internet voorziening die naast snelheid, continuïteit en veiligheid ook de koppeling van de locaties waarborgt.

Complete netwerkvernieuwing

ACI Verzekeringen heeft recentelijk de overstap naar de cloud omgeving van I-Beheer gemaakt. Ook hebben ze gekozen voor de voip oplossing van I-Beheer wat een besparing van circa 40% kan opleveren.

Groot voordeel van werken in de cloud is dat er geen grote investeringen op locatie noodzakelijk waren; de bestaande hardware kon deels opnieuw in worden gezet. Een ander pluspunt is dat ACI op deze manier hun ICT-kosten per maand inzichtelijk hebben en dus beter beheersbaar.

De uitvoering en samenwerking in dit project ervaren wij als zeer prettig en wij zijn blij dat ACI deze stap heeft genomen.


Wij adviseren, installeren en beheren ICT oplossingen op maat.

De continuïteit van de IT systemen is essentieel voor de bedrijfsvoering van onze klanten. Daar zorgen wij graag voor.

Neem contact met ons op

Onze Partners